Na czym polega różnica między hybrydą a hybrydą plug-in?
Samochody małoemisyjne cieszą się coraz większą popularnością. Związane jest to z innowacyjnymi rozwiązaniami stosowanymi w autach elektrycznych, coraz większymi osiągami, swego rodzaju prestiżem, jest to swego rodzaju dobro luksusowe, które idealnie sprawdza się do zaspokojenia ekstrawaganckich potrzeb konsumenta i demonstracji swojego bogactwa. Czym hybryda DS różni się od hybrydy DS plug-in?
Czym są auta hybrydowe DS?
Hybrydą nazywa się samochody, które łączą w sobie napęd dwóch silników benzynowego i elektrycznego. Istnieje podział na tzw. mikrohybrydy, łagodne hybrydy oraz pełne hybrydy lub inaczej można podzielić je na hybrydy szeregowe, równoległe i mieszane — wszystko zależy od miejsca położenia silnika elektrycznego względem tradycyjnego spalinowego. W autach najprostszego typu źródłem energii w aucie nadal jest silnik spalinowy, ale w jego budowie zamiast alternatora i rozrusznika znajduje się system silników generatorów prądu, inwertery prądowe oraz systemy akumulatorów. Idąc dalej skrzynia biegów zastąpiona zostaje przekładnią planetarną łączącą silnik tradycyjny, elektryczny z układem przeniesienia napędu na koła. Przekładania ta steruje pracą silnika spalinowego i silników -generatorów.
Hybrydy pełne PHEV — czyli auta ładowane z sieci elektrycznej
W najbardziej zaawansowanych systemach plug-in, silnik elektryczny przejmuje wiele prac tradycyjnego silnika spalinowego. Z jednej strony napędza samochód, wspomaga pracę silnika spalinowego, pozwala odzyskiwać energię z hamowania auta. Duża część mechanizmów wewnętrznych zasilana jest sprężarką elektryczną, a nie mechanicznie — np. elektryczne systemy ogrzewania, klimatyzacja. Hybrydy plug-in mają wbudowane akumulatory jonowo-litowe pozwalające na jazdę jedynie na silniku elektrycznym, ładowane są z sieci elektrycznej, przez co ich eksploatacja jest tania i nie emituje spalin. Te najnowszej generacji pozwalają przejechać do 300 km i ładują się w ciągu 8 godzin.