Jakie samochody kochają Polacy – co mówią statystyki?
Polacy zdecydowanie doceniają wygodę i niezależność, jaką daje posiadanie własnych czterech kółek. Zeszłoroczne statystyki pokazały, że prawie 90% gospodarstw domowych w naszym kraju posiada co najmniej jeden samochód. Jak kupujemy auta i na co zwracamy wtedy uwagę? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie!
Samochód używany
Wciąż chętnie kupujemy samochody używane – głównym powodem tego zachowania jest stosunkowo niska cena pojazdu. Wiele osób woli wybrać starsze auto dobrej marki i o dobrym wyposażeniu, niż nowego „malucha” z salonu. Znacząco zmniejszył się też średni wiek pojazdów ściąganych zza zachodniej granicy – do 10 lat. Coraz chętniej jednak kupujemy pojazdy nowe. W zeszłym roku ponad 30% nowo rejestrowanych aut pochodziło prosto z salonu. Mówmy tu o pojazdach, które trafiły do klientów indywidualnych. Biorąc pod uwagę zakupy firmowe, odsetek ten byłby jeszcze większy.
Nowe auto
Chociaż wydanie oszczędności na zakup nowego auta specjaliści uważają za słabą inwestycję, Polacy, jak wiele innych rozwijających się gospodarczo narodów, cenią sobie komfort tego rozwiązania. Samochód na gwarancji służy im bezawaryjnie przez długie lata, zapewnia wygodę użytkowania i prestiż w otoczeniu. Statystyki jednoznacznie wskazują, że serca Polaków należą do SUV-ów. Wzrósł też popyt na auta marek premium, takie jak np. DS 7 Crossback. Kupujący coraz częściej patrzą nie tylko na parametry techniczne pojazdu, ale również i niebanalną, unikatową stylistykę. Luksusowe samochody trafiają do prawdziwych koneserów, dla których „dobra motoryzacja” to zadbanie przez producenta o najmniejszy szczegół wyposażenia, a nie tylko nadanie dynamicznej sylwetki pojazdowi. Co ciekawe, osoby kupujące nowe auto, są coraz bardziej przekonane też do samochodów ekologicznych: elektrycznych i hybryd plug-in. Elektryki nie tylko wpisują się perfekcyjnie w trendy ochrony środowiska, ale umożliwiają też na wjazd samochodem do stref, gdzie zakazane jest ruch aut spalinowych. Elektryczny silnik jeszcze bardziej podkreśla prestiż pojazdów z segmentu premium.