BlueHDI w samochodach DS. Poznaj wyjątkową technologię spalania
W przypadku aut ciężarowych nie dziwi nikogo obecność płynu AdBlue w autach, który ma wspomagać system oczyszczania spalin i tym samym dbać o poprawę jakości powietrza. W ostatniej dekadzie w świecie diesli nastąpił olbrzymi skok technologiczny. Coraz więcej marek zwłaszcza pojazdy DS stosują w swych autach układy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Na czym polega ten rodzaj technologii spalania? Dlaczego warto postawić na rozwiązania na miarę XXIw w swoim dieslu?
Dlaczego pojawiły się samochody DS?
Od dawna właściciele samochodów, ale przede wszystkim producenci aut szukali rozwiązań, które pozwoliłyby pasjonatom czterech kółek połączyć sen o niesamowitych osiągach auta, jego dynamice, wydajności silnika z brutalną rzeczywistością, jaką jest zużycie paliwa. Marzenie to stało się rzeczywistością za sprawą silnika DS4, czyli ultranowoczesnych dieslach BlueHDI pozwalających na znaczne zredukowanie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. W autach nowej generacji nie tylko zachwyca motor o niespotykanej dotąd mocy i osiągach, ale też sama sztywność nadwozia, odpowiednio zlokalizowany ośrodek ciężkości poprawią poczcie bezpieczeństwa na drodze w trakcie jazdy.
Na czym polega idea spalania BlueHDI w samochodach DS?
Technologia Blue HDI odnosi się do silników diesla z turbosprężarką i systemem wtrysku paliwa Common Rail, dostępnych w 4 generacjach norm Euro III, Euro IV, Euro V i Euro VI. W odróżnieniu od klasycznego HDI wersje BlueHDI wyposażone są w systemy oczyszczania spalin. Te spełniające normę Euro VI wspierane bywają technologią AdBlue, stąd dla zachowania czujności właściciela pojazdu oznaczenie nazwy silnika: BlueHDI, czy też SCR. Katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction), znajduje się przed Filtrem Cząstek Stałych, umożliwia wyeliminowanie tlenków azotu emitowanych przez silnik, samo spalanie AdBlue zależy od modelu silnika i kultury jazdy, nie wpływa znacznie na wzrost kosztów utrzymania pojazdu.